Pazarlama & Satış Danışmanı
Büyüme odaklı yaklaşık 20 şirket, pazarlama danışmanlığında beni seçti.
Enis Hekimoğlu
CEO, Hekagro Solutions
Hekagro olarak bayilik sistemi ile tüm Türkiye’de çalışıyoruz. Bu nedenle bayilik sistemimizi geliştirmek için kaynak ararken Faruk Şener’in kitabını buldum. GÜÇLÜ BAYİLER İNŞA ETMEK kitabını iki defa okudum. Kitapta sunulan metot, sistem ve araçlar ile bayilik stratejimizi geliştirmede ve bayi sayımızı arttırmada ciddi olarak faydalandık. Kitabı bayi kanalı ile satış yapan tüm şirketlerin yöneticilerine tavsiye ederim.
Güven Borça
Marka Danışmanı, Markam
Elimde bilimsel bir araştırma yok ama Türkiye’de bayilik müessesesinin gittiğim bir çok ülkeden daha kritik bir rolü olduğunu düşünüyorum. Bizde bayilik önemli ve yaygındır. Ancak buna rağmen, ülkemizde bayi yönetimi ağırlıkla alaylı usulde yapılır. Terminolojide, sistemlerde fazla mutabakat yoktur. Bir çok bayilik ilişkisi yazılı kurallar, sözleşmeler olmadan yürür. Özellikle küçük ve orta boy şirketlerde böyle bir kitabın gerekliliğini danışmanlık hayatım boyunca onlarca kez gözlemlemişimdir. Faruk Şener’in kitabının tam bu boşluğu dolduracağına inanıyorum. «Güçlü Bayiler İnşa Etmek» kitabını özellikle yerli şirketlerimize tavsiye ederim
Hamdi Çiftçiler
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, MAY Tohum
Türkiye'de yaygın bayi ağı ile çalışan şirketimizin dağıtım sistemimizi güncelleme döneminde daha önce marka danışmanımız olarak ta çalıştığımız Faruk Şener beyin deneyimlerinden faydalandık ve kitabında belirttiği hususları da değerlendirerek yapılanmamızı başarı ile tamamladık. Kitabında öncelikle üzerinde durduğu profesyonel bayi iletişimi ve yönetimi süreçlerinin son iki yıldır daha da hızla büyüyen satışlarımıza çok önemli katkıları olduğunu düşünüyorum.
Murat Şaylan
Pazarlama Danışmanı, Referans Noktası
Sevgili dostum Faruk Şener satış kökenli bir pazarlama danışmanıdır. Uzun yıllar yerli ve yabancı firmaların satış departmanlarında çalışarak bayilere hizmet vermiştir. Ardından da firmalara satış ve pazarlama alanlarında danışmanlık yaparak mükemmel bayilik sistemleri kurmuştur. Hem bayilik vereni hem de bayilik alanı çok iyi tanır. Bu sebeple onun bayilik üzerine yazacağı bir kitabın başvuru kaynağı olacağına emindim. Elinizde tuttuğunuz bu kitap bayilik sistemine dair hemen her konuda sizi aydınlatacak düzeydedir
Orhan Turan
Yönetim Kurulu Başkanı, ODE Yalıtım
Kişisel olarak okuduğum kitapların özetlerini çevrem ile paylaşırım. «Güçlü Bayiler İnşa Etmek» kitabıda ilgiyle okuduğum ve özetini çevremle paylaştığım kitaplarda biriydi. ODE olarak bayilikden üretici olan ender şirketlerden birisiyiz. İdeal bir dağıtım sisteminin kurulması konusu hep kişisel olarak ilgimi çekmiştir ve beni araştırmaya sevk etmiştir. Güçlü bayii demek aslında güçlü üretici demektir. Aslında ben kişisel olarak ‘’ Bayii ‘’ kelimesi yerine ‘’İş Ortağı’’ tanımını kullanmayın daha fazla severim. İş ortaklarını paydaş olarak gören, dağıtım kanalına önem vermek isteyen üretici firmalar için güzel ipuçlarının olduğu faydalı bir yayın olmuş. Faruk Şener Bey’i bu yayını bizlere kazandırdığı için kutlar ve başarılar dilerim.
Yıldıray Gürbüz
Satış Sorumlusu, Tefal Rowenta
GÜÇLÜ BAYİLER İNŞA ETMEK kitabının yazarı Sayın Faruk Şener’e teşekkürü bir borç bilirim. Bu kitabın yeni bayi yapılanmasında bana faydası yüksek oldu. Bölgemde, sadece 6 ay içinde 22 yeni satış noktası açarak, satışları %100 oranında arttırdım. Şiddetle meslektaşlarıma tavsiye ediyorum.
Faruk Şener
1970 doğumluyum. İ.T.Ü. İşletme Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini tamamladım. 25 yıldır satış ve pazarlama alanında çalışıyorum.
İ.T.Ü. İşletme Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini tamamladım. 25 yıldır satış ve pazarlama alanında çalışıyorum. Metalform (Nasaş), Aygaz, Bpgaz, ve Belgin Madeni Yağlarda farklı pozisyonlarda görev aldım. En son, danışman olarak başladığım “Hekagro Fertilizers” firmasının “”Pazarlama ve Satış Direktörlüğü” görevini (2017-2019) üstlendim.
2012 yılından beri aktif olarak pazarlama danışmanlığı yapıyorum. KOBİ’lere büyüme odaklı pazarlama danışmanlığı hizmeti sunuyorum. Hizmetlerimde firmaların rekabetçi stratejilerinin ve sürdürülebilir büyüme potansiyelinin geliştirilmesine odaklanıyorum. Aralarında büyük ölçekli kuruluşlarında olduğu yirmi firmaya danışmanlık hizmeti verdim.
Bağımsız projelerimin yanı sıra iki önemli danışmanın projelerinde görev aldım. Güven Borça (Markam) ve Murat Şaylan (Referans Noktası) ile ortak projeler yaptım. Markam bünyesinde 3 firmanın marka danışmanlığını ve Referans Noktası ile 2 firmanın büyüme danışmanlığını yürüttüm. <
Danışmanlık hizmeti verdiği DİA Yazılım, AO Smith firmalarının bayilik sistemlerini sıfırdan kurarak bayi sayısı ve satışlarının artmasında rol oynadım. Filli Boya’nın bayilik sisteminin dönüşümü için proje hazırladım. En son Hekagro Fertilizers firmasının büyüme stratejisini geliştirdim ve 1,5 yıl süre ile aktif olarak bu süreci yönettim. Hekagro’da yaptığım çalışmalar ile miktar ve ciro olarak satış büyümesine, zayıf olunan bölgelerde firmanın kuvvetlenmesine, bayi sayısının ve bayi başına ortalama satışın artışına katkıda bulundum. Yeni bir bayilik programı ile yüksek satış hacmine sahip bayilerin oluşmasını sağladım.
Satış Sunumları
Pazarlama Sunumları
Bayi Yönetimi konusunda (Güçlü Bayiler İnşa Etmek) yazdığım kitabımı 2015 yılında yayımladım. Ayrıca iki kitaba “Markanı Ateşle” (Mediacat Yayınları) ve “İtirazım Var” (Hümanist Yayınları) isimli birer bölüm yazarak katkıda bulundum.
Bayi yönetimi, satışın özgün ve farklı bir alanı olmasına rağmen bu alanda çalışan satışçılar, yöneticiler ve şirket sahipleri doğrudan satışa dair kitaplar okumuş ve eğitimler almış ancak bu süreç ve stratejiler bayilerini yönetmeleri için yeterli olmamıştır. Oysa ki bayi yönetimi diğer satış türleri ile tüm boyutlarda (ne satılacak, kime satılacak, nasıl satılacak, nerede satılacak, ne kadar satılacak, nasıl bir yapıya satılacak, vb.) farklılaşır. Bu kitap bayi yönetimine özgü süreç ve stratejileri tüm bu farklılaşma alanlarında, yazarın 20 yıllık deneyiminin süzgecinden geçirerek değerlendiriyor. Kitabın öncelikli hedef kitlesi, bayi teşkilatını yeni kurmuş, kurmak isteyen veya mevcut bayi teşkilatlarını geliştirmek isteyen firmalardır. İkinci derecede ise, bayilik kanalında deneyimli ve gelenek sahibi şirketlerin satıcıları ve yöneticilerini hedeflenmektedir. Özellikle deneyimsiz satıcılara ve farklı bir departmandan gelerek satış yöneticiliği yapmak durumunda kalan yöneticiler ve sektörü ne olursa olsun iş yapma tarzlarına, kültürlerine, geleneklerine farklı bir açıdan bakmak isteyecek yönetici ve satıcılar da bu kitapta işe dair fikirler bulacaktır. (Tanıtım Bülteninden)